Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe bang zijn de christenen?

  • Eliyahu

    Bs'd

    Op het messiaans forum “levend water” heb ik gisteren een paar kleine beschaafde artikeltjes gepost, en ben direkt met de ban geslagen. Mijn laatste reacties zijn verwijderd, en de messiaanse lezers wordt op het hart gedrukt om absoluut niet met mij in discussie te gaan.

    Oftewel: ze zijn als de dood dat ik vertel hoe het nou allemaal wel in elkaar steekt, en dat dan hun schaapjes weglopen.

    Ik kan het hele forum zelfs niet meer zien, ik moet er via een proxyserver heen als ik het nog wil zien.

    Er wordt daar onder andere het volgende gezegd: "Weet je, het is namelijk zo dat orthodoxe Joden in principe eigenlijk nooit met goyim in discussie gaan over het geloof en mocht dat wel gebeuren, dan zijn zij het doorgaans niet die daarmee beginnen. Ik vermoed dus, dat je op discussiesites, forums of prikborden met hen in

    contact bent gekomen. Klopt dat? Zo ja, dan wil ik het je ten zeerste afraden, want dat is heel gevaarlijk. Ook ik heb daar heel wat jaren aan meegedaan en weet dus waar ik over praat.

    Dergelijke discussies kunnen je inderdaad behoorlijk in verwarring brengen als je zelf niet voldoende bijbelkennis bezit om de ogenschijnlijk sluitende “bewijzen” te weerleggen. Ook met Eliyahu Silver, de schrijver van het door jou aangehaalde onderstaande artikel, heb ik hele felle discussies gevoerd en ik ken deze man door en door. Hij is heel gevaarlijk en heeft maar één doel:

    christenen van Yeshua wegtrekken en dat lukt hem bij velen aardig."

    Nou, toch leuk om te lezen dat mijn inspanningen niet geheel zonder succes zijn.

    Maar zoals jullie zien worden de gelovigen “ten zeerste afgeraden” om in discussie te gaan met joden, want dat is “heel gevaarlijk”.

    Hoe verzinnen ze het?!

    Maar waarom zou dat toch zijn? De christenen hebben toch Het Gelijk aan hun kant? Dan halen ze mij toch zo onderuit?

    Ik schuw de openbare discussie toch ook niet?

    Dit is natuurlijk geheel in lijn met de vele messiaanse prikborden die geheel gesloten werden nadat ik er mijn zegje op gedaan had.

    Feit is natuurlijk dat het messianisme net als het christendom een valse leer is die gemakkelijk onderuitgehaald wordt. En daarom slaat de blinde paniek toe als ik mijn gezicht laat zien op een messiaans prikbord.

    Men schrijft ook het volgende over mij: "Eliyahu Silver en hij is van huis uit ook helemaal geen Jood! Hij is een rasechte Hollander die teleurgesteld raakte in het christendom en gefrustreerd de kerk heeft verlaten om

    Jood te worden. Hij heeft giyur gedaan, dat wil zeggen: hij heeft een jarenlange opleiding tot het Jodendom ondergaan, heeft Jezus Christus voor het Rabbinaat plechtig afgezworen waardoor hij zijn Heiland en Verlosser heeft verloochend (Yeshua heeft eens gezegd dat wie Hem verloochent voor de mensen, die zal Hij verloochenen voor Zijn Vader die in de hemelen is), heeft zich laten besnijden en is toen officieel toegetreden tot het orthodoxe Jodendom. Hij heeft zijn naam laten veranderen in Eliyahu Silver, is geëmigreerd naar Israël en woont nu in een ultraorthodoxe commune. Als je met deze man in discussie of in e-mail contact bent, dan raad ik je dringend aan om daarmee te stoppen. Zijn website ken ik uiteraard maar al te goed en elke bewering in zijn artikel kan ik met het grootste gemak weerleggen vanuit G'ds woord. Ik zal enkele punten noemen.

    1. De eenheid van G'd

    Eliyahu Silver begint zijn artikel met het benadrukken van de absolute eenheid van G'd om te bewijzen dat een drie-eenheid niet bestaat. Wat dat laatste betreft heeft hij ogenschijnlijk gelijk omdat de christelijke leer van de drie-eenheid inderdaad niet klopt. Maar zijn bewering van een

    absolute eenheid van G'd klopt ook niet, want het Hebreeuwse woord ECHAD uit de geloofsbelijdenis ADONAI ECHAD betekent namelijk een samengestelde eenheid. Het Hebreeuwse woord voor absolute eenheid is YACHID, maar dat woord wordt in de Bijbel niet toegepast op G'd. Over deze kwestie heb ik zelf het volgende artikel geschreven: Studie 001."

    Deze opmerking over “echad” en “yachied” is natuurlijk HELEMAAL TOTAAL fout, maar aangezien ik met de ban geslagen ben is het mij onmogelijk gemaakt om daar nog over in discussie te gaan.

    Let ook op het: “Als je met deze man in discussie of in e-mail contact bent, dan raad ik je dringend aan om daarmee te stoppen.”

    Oh wat zijn ze bang.

    Het forum kan hier gevonden worden: http://tealc.forumup.be

    Het restant van mijn zeer beschaafde discussie en de bovenstaande quotes kunnen gevonden worden onder de afdeling “Algemeen forum” in de discussie “Waarom geloven de joden niet in het Nieuwe Testament?”

    Spui gerust uw mening op dat forum over de agressieve censuur waarmee andersdenkenden onderdrukt worden.

    Ik hoop dat ik jullie hiermede van dienst geweest ben en jullie ogen weer wat verder geopend heb.

    Eliyahu

  • Rob P&W

    hahahahahha leuk onbeduidend stukje, de uitleg van 3 eenheid is als water, het kan water zijn of stoom of ijs, maar het blijft water, God=Vader, de schepper God= de zoon de verlosser God= Heilige geest de geest van God, ja maar dat zijn er toch 3? Nee God=God